Friday 24 July 2009

Pelaburan


Duit itu penting dalam zaman sekarang tidak lagi seperti zaman dahulu. Ubi kayu sekarang lagi mahal, dahulu boleh dapat free jer


Assalamualaikum.

Kehilangan pasti akan memberikan kesan mendalam untuk diri. Aku pernah kehilangan laptop yang segala macam ada di dalamnya. Kehilangan pasti akan memberikan kita kekuatan dan sikap berhati-hati serta untuk menghargai sesuatu. Kamera aku juga sudah pulih. Aku sangat gembira. Untuk memulihkan kamera, aku terpaksa korbankan RM 125 untuk beli memory card 4GB, RM 90 dan bateri re charge RM 48. Nasib baik, ada tenaga komunikasi yang boleh membodek-bodek dan berunding dengan tauke cina. Jadi RM 125 sahaja dikeluarkan. Huh! Namun, kedua-duanya penting. Laptop aku yang bersama kini, akan aku jaga sebaik mungkin. Ini pun dengan bantuan rakan untuk aku membelinya, terima kasih banyak-banyak dan laptop yang aku beli itu tidak sampai RM 2000 pun, kerana sale walaupun first hand. InsyaALLAH, itulah pengertian untuk lebih menghargai walaupun aku ini nampak seperti tidak menghargai, walhal, luaran itu bukan ukuran.

No comments: