Thursday 8 July 2010

Alhamdulillah

Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillah...Alhamdulillah...sampai di ofis 7.55 am.
Aku terus berjumpa dengan Dr.N dan berbincang dalam masa 2 jam juga
Aku memberikan hasil kerja pertamaku
Syukur kepadaMu Ya Allah, dalam aku menghadapi kegetiran perasaan yang tidak tertanggung
Aku dapat melunaskan permulaan kajian tugasan
3 hari tempoh yang diberikan rasanya aku belum all out apa yang aku lakukan
Namun, Dr.N telah berpuas hati dan memberi dorongan kepadaku
Respon yang amat positif
Alhamdulillah, rasa bersyukur tidak terhingga dalam hatiku ini
Aku akan murnikan bab 1 ini
Dr.N yang baru sahaja meletakkan jawatan sebagai Ketua Jabatan Bimbingan dan Kaunseling merupakan penyelia tesis aku sewaktu semester akhir.
Alhamdulillah, aku pula ditawarkan bekerja untuk membantu menjalankan kajiannya
Aku nampak apa yang Allah susunkan padaku
Terima kasih Allah yang Maha Kuasa
Seringkali hatiku ini menangis memuji Mu
Adakalanya sewaktu aku sedang melaksanakan kerja dengan buku-buku yang berlambak
Kak Nureen menegurku di sebelah, kenapa mata awak selalu merah, berair Afiti?
Aku cakap, pesen mata aku memang macam ni kot
Mata hantu kak...kehkeh

Namun, sebenarnya hati ini menangis kerana sering menyatakan Alhamdulillah secara tidak henti-henti apa yang aku dapat dan rasai semasa bekerja dengan Dr.N
Hingga rasa terharu akhirnya mata jadi sebegitu
Hanya memuju pada Allah
Jika aku dapat melihat Allah, aku ingin memeluk Allah dengan dakapan yang erat sebagai tanda terima kasihku
Namun, aku ini manusia dan hamba tidak berupaya melihat,
Hanya dengan merasai Allah itu ada dalam hatiku
Jika Rasulullah ada, aku ingin sekali memeluk

Alhamdulillah, kekecewaan yang berlaku makin mendekatkan diri aku kepada Allah S.W.T
Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah Ya Allah!!!
Aku jumpai apa yang aku mahukan
Aku sudah temui bagaimana ingin nampak diriMu Tuhan ketikaku solat
Aku dapat rasakan Malaikat Mungkar dan Nangkir dikiri dan kanan ku
Ketikaku solat aku dapat rasainya
Alhamdulillah...syukur atas kurniaanMu
Bulan 8 nanti aku akan isi untuk pengajian sambung master dalam masa yang sama aku akan bekerja sebagai RA
Aku akan teruskan Ya Allah
Ini adalah back up posting sebenarnya
Semua yang aku lakukan adalah hanya untukMu
Ketika aku kecewa, sedih aku hanya ada KAMU YAALLAH

Tentu orang akan tertanya-tanya, masih sempat aku melayan fesbuk, melayan blog tapi masih kerja aku teruskan...ada juga pensyarah yang tanya, masih sempat pula aku berniaga tudung secara online, tapi kerja okay
Alhamdulillah...inilah diriku
Aku sudah terdidik dengan cara ini dan inilah diriku
Aku punyai akal fikiran untuk tidak membuang masa, dalam aku mencari kejayaan fun perlu ada dalam aku menyeimbangkan keseimbangan dalamanku agar aku tidak stress
Alhamdulillah, hidup perlu fleksibel dan multitasking
Aku makin terasa dekat dengan Mu Ya Allah
Jika kau dapatku lihat, sudah lama aku ingin memelukMu Tuhan dan menangis atas anugerah yang sentiasa aku terima daripada nikmatMu

Sekian, 7 minit aku menulis..kena pergi jumpa Dr.K pula..huhu..hendset tertinggal di bilik dia...huwaa!!!

No comments: