Thursday 15 July 2010

Jauhilah



Tak ada motif pun...gambar-gambar atas ni..cuma geng-geng cikgu nk bagitahu...tengok gambar kat bawah ni...Kemudian, bagi wanita, kita sama-sama jaga okay...aku bukanlah warak pun, tapi just share jer..untuk diri sendiri supaya jaga...dan untuk pengunjung blog aku ni..huhu.

Pernah seseorang beritahu aku, pilih isteri dalam kalangan yang baik-baik.Tapi, nak letak kat mana yang tak baik-baik tu?Balasnya, kalau mcm tu..kita berusahalah untuk jadi wanita yang baik supaya dapat suami yang baik-baik...

Renungkan:
Pemakaian menutup aurat:
Jika seseorang yang menutup auratnya...terutamanya pemakaian tudung mestilah melepasi dada, dan jaga pakaiannya...sudah pasti seseorang yang bernama lelaki untuk mendekati wanita yang baik dan berakhlak juga.. takkanlah lelaki nak dekati wanita tak ada perasaan segan kan kalau wanita tu tutup aurat..lelaki tu pulak..pakai seluar pendek jer..huhuu...tak apa...kita semua kan boleh belajar...sama juga dengan saya..kalau saya lalai..tolong ingatkan saya ya..sebab 3 perkara dan sebab kenapa saya ingin ke arah ini..
1. Untuk ibu bapa saya di akhirat..saya mahu mereka tidak dihukum/tidak ditanya oleh Allah..diajar atau tidak kepadaku pada waktu kecil untuk menjaga aurat
2. Untuk bakal suami saya kelak..( maka...sekarang ini sebagai persediaan, kerana perkahwinan amat penting pendidikan kekeluargaan...doakan saya..saya menerima tanpa syarat seseorang dalam hidup saya..walaupun saya ini keras hati orangnya...(berprinsip), namun...dalam bab agama..anggap sahaja kita semua ini masih belajar)
3. Untuk anak-anak saya kelak...supaya mereka jadikan saya contoh sbg ibu mereka yang terbaik...

Maka, belajarlah untuk lebih baik dalam agama bermula hari ini (menjaga solat, aurat,bersihkan hati dengan berzikir juga..sebagai persediaan puasa dan seterusnya)

Wahai pemilik nyawaku
Berilah hidayah padaku, tunjukkan aku jalanMu yang diredhai dan jadikan aku dalam kalangan insan yang solehah.Amin

(Ayat di atas adalah ditujukan untuk diri-sendiri)


No comments: