Wednesday 30 June 2010

Allah Sentiasa Ada

Aku nak senyum boleh tak?
Senyum sampai ke telinga!
Wah bahagia kau Afiti!
Jiwang sorang-sorang tak salah bebeh!haha (amboi..bebeh2 skrg yer..berjangkit dengan member aku lah ni..hehe)

Aku sekarang ni..tak tahu lah kenapa...banyak perubahan yang tak patut jadi patut pada diri aku

Dulu, aku nak cakap gilow...tak pernah sesekali..sekarang..kalau nak cakap dashat..giler ahhh..boleh terkeluar dari mulut..kenapa?

Dulu, aku nak cakap..tolol...aku jaga sangat-sangat..tak terkeluar perkataan tu..sekarang mudah jer..terkeluar..tolol sungguh..senang jer...kenapa?

Sekarang perkataan-perkataan tak wajar itu sudah mula bermain di mulut aku!!!!Kenapa???!!!

Tapi, aku tak cakap pada orang..aku cakap kat diri sendiri..bermonolog seorang...tapi terperasan perkataan tidak patut dah jadi bermain di bibir..tak sukaa nyaaa!!!!

Keliru sebenarnya..dalam pencarian untuk sambung belajar ni..

Nak ambil kaunseling kanak-kanak atau psikologi..

Minat aku lain..nak belajar kaunseling Islam..sebab aku ni belum cukup pemahaman tentang agama dan aplikasi..banyak yang cipta teori apa semua tu dari Barat..

Semenjak dua menjak ni, selalu terbaca artikel berkaitan kanak-kanak..search video kanak-kanak...adakah itu petandanya?
Lagipun negara sedang memperkasakan pendidikan berkaitan kanak-kanak..maka penting juga kaunseling kanak-kanak sekarang..
Aku fikir untuk future jugak as a mum..kalau belajar ni, boleh aku apply kelak..dalam aku memahami anak-anak aku nanti..(Kuat jiwo mum Afiti..hehe..tak salah rasanya..kerana aku akan lalui jugak)


Pemilihan penempatan
1. Perak
2. Kedah

Kenapa pilih?UPSI, UUM ada..area universiti..entah..smlm nak ubah dah tak boleh..nasiblah..hurmm..tadi, pergi jumpa senior kt NCDRC, yang akan stop kerja sebagai RA kat situ sebab dah nak pergi posting 19 Julai nanti..
Abg Tarmizi bagitau, kali ni, sapa yang asal Perak, Selangor, Terengganu, Kelantan, Pahang di postingkan ke Sabah dan Sarawak..mungkin masa korang nanti akan dipostingkan ke Utara..
Alamak!Nampaknya..apa yang aku pilih tu berisiko untuk ke kawasan tu lah..
Kalau dapat mana-mana ok jer..
SEKARANG FIKIR JUGA untuk sambung stdi, skim fellowship tu...
Aku keliru sekarang ni..apa-apapun, kena bersedia juga, sebab isu posting ni..macam-macam hal..kalau tak ada rezeki posting...sambung sahajalah..ada senior yang aku kenal, buat skim..dia tak posting...sekarang buat master..
APA-APA JER LAHHH...Tunggu dan lihat jer..
GO BY THE FLOW, AFITI..TUHAN DAH TULIS KAT SANA..HANYA IKUT JER FLOW..PALING PENTING JANGAN BERHENTI MELANGKAH!LANGKAH PENDEK ATAU PANJANG BUKAN UKURAN..YANG PENTING..TERUS ATUR TAPAK KAKIMU!

TUHAN, BANTULAH AKU DALAM PENCARIANKU INI..AKU TIDAK MAHU SESUATU YANG DATANG ITU SECARA TIBA-TIBA DAN ENGKAU HILANGKAN DARIPADAKU PULA SECARA TIBA-TIBA..CUKUPLAH DATANG ITU PENUH BERHIKMAHMU DAN AKU PERCAYA APA YANG ENGKAU BERIKAN ADALAH TERBAIK UNTUK DIRIKU,SESUNGGUHNYA ENGKAULAH MAHA BERKUASA ATAS SEGALANYA...
SETIAP KETENTUANMU AKU AMBILNYA SECARA BERHIKMAH

SETIAP SAAT ENGKAU ADA DALAM HATIKU, JANGAN BIARKAN HATIKU KERING TANPA MENYEBUTMU SETIAP SAAT WALAUPUN BIBIR AKU KELIHATAN KELU!AKU SENTIASA RASA ENGKAU ADA DEKAT DENGAN KU. RENDAHKAN HATIKU DALAM SETIAP BICARAKU, RENDAHKAN HATIKU KETIKA BERKATA-KATA, LEBIH BAIK MANUSIA MENGANGGAP AKU BIASA DARIPADA MENILAI BANYAK KELEBIHAN, KERANA AKU LEBIH GEMAR MENDENGAR DAN MENILAI APA YANG BERMAIN PADA FIKIRAN MEREKA...


No comments: