Monday 28 June 2010

She is...

Weh..tido-tido lah!!!Mata aku tak mengantuk pulak. Baju tak gosok lagi.Esok nak pergi library. Hehe. Rajin banget meriahkan blog ni beberapa hari ni. Kesian main blog aku Hungry For Knowledge lama bersarang sesawang. Insan gambar di atas tu, namanya Salmi Bt Muslimin. Sabahan bahhh...Kenapa aku tempek gambar dia..Ni adalah gambar last aku dengan dia..Maybe...Sebenarnya aku dengan dia ni... kenal pada awal kemasukan di UPSI. Serumah, kiranya housemate aku dari sem 1 hingga sem 3.

Kisah perkenalan, aku dapat kunci rumah masa hari pendaftaran. Aku, mami aku dan mak sedara aku panjat naik tingkat dua kolej. Haha..panjat tuu..aka ukahhh..hahaha...Masuk jer rumah tu...sedang duk mengemas baju-baju dalam almari, ternampak la seseorang..dengan beg-beg yang melambak..muka pun macam sedih..muka tak rela...aku terkejut jugak..dia sorang-sorang dari Sabah, tak ada sapa yang hantar..Mami aku pulak cakap...kesiannya...Adoii!Bertambah sedih la budak tu..Mami aku duk sembang-sembang..dengan dia..lepas tu kan..tiba pulak roomate aku..lepas semua family turun ke bawah..aku bertiga, Salmi, Ida dan aku turun cari barang di koop..gitulah kisah kami..Gambar di atas adalah gambar semasa semester 8. Sudah last..Sedar tak sedar semuanya sudah berlalu.Kenangan semalam terasa baru sahaja menyinggah benar hati ini. Moga ketemu lagi Cik Salmi Muslimin yang cun dan sangat berfikiran luas!

No comments: