Sunday, 27 June 2010

Menunggu

Assalamualaikum.

2hb nanti, adik aku dan mami aku akan datang ke UPSI.Adik aku yang bongsu akan mendaftar di UPSI. Alhamdulillah. Kami adik-beradik pakat jadi cekgu nanti.Hehe. Sebenarnya, aku harap dan sentiasa bagi sokongan dan mendoakan kejayaan adik-adik aku. Aku mahu mereka berjaya demi masa depan mereka. Azidi ditawarkan kos Pendidikan Pengajian Malaysia. Pilihan pertamanya. Alhamdulillah lulus ujian medsi, pergi interview juga lulus. Nanti datang umah sewa aku terus. Katanya adik yang tengah akan drive ke sini. Aku sarankan tak payah..baik datang dengan bus je...aku bimbang dengan keadaan sibuk, dahla adik aku yang tengah tu jenis bawak laju-laju mcm jalan dia punya jer...kalau datang dengan bus lagi selamat, tol pun tak payah bayar...4hb baru mendaftar..datang sampai nanti, duk rumah sewa aku dulu...Dr.Kadir suruh pergi rumah dia...tidur kat sana kalau adik dengan mak aku datang...dalam hati, tak payah la...huhu...duduk rumah yang aku duduk ni jer..tak sabar nak makan dan masak untuk mami ngn adik aku...

Bila aku cuti semester, aku balik aku akan sentiasa bercerita pada adik aku yang bongsu ni. Pointer biar tinggi belajar..aku cakap juga situasi2 di universiti macam mana...dan cara belajar...aku siap2 cakap kat adik aku, masuk je semester pertama..kasi 3.8 ke atas terus pointer..jaga pointer terus, sebab sangat penting...untuk dpt first class degree..aku ni kuat main kokurikulum, berpersatuan di UPSi ni..hurmm...apapun, aku sarankan adik aku masuk PALAPES. Aku mula2 daftar nama untuk palapes jugak, tapi, disebabkan aku awal-awal kena jadi jawatankuasa kolej, kena pilih pula..hurmm..apa yang aku tak capai, aku nak suruh adik aku masuk..PALAPES..sebab aku gila sangat badan beruniform sejak dari sekolah lagi...kenangan Anugerah Pengakap Diraja tidak akan aku lupakan sampai bila-bila..jika aku ada anak kelak pun, aku akan suruh aktif koku pakaian seragam ni...

Aku beritahu pada adik aku, tidak kiralah masuk universiti mana pun,...kalau upsi lagi elok..aku pun ada di situ...tambah pula aku kerja kat sini now ni...yang penting jaga pointer nanti senang dapat offer belajar untuk sambung master..then terus sambung belajar untuk PHD...aku tanya juga,adik aku ni..nak jadi cikgu betul-betul ke...nampak gaya pun ada jugak..tapi dia kata dia ada hajat juga untuk jadi pensyarah..elok sangatlah tu...kita dalami bidang dan menjadi tenaga pengajar di universiti kelak. Perjalananmu baru diaturkan..aku akan memantau demi kejayaan adik-adik aku..kerana aku seorang kakak..harus bertanggunjawab demi kejayaan dan kebahagiaan dalam mencapai cita-cita arwah ayahanda yang tidak kesampaian.InsyAllah..kita akan berjaya..Aminnn!!!

1 comment:

norlina alfan a.k.a salju putih said...

good luck! kirim salam kat mak yer? (^_^)