Monday 28 June 2010

Kisah Jeans vs Skirt = Afiti

Nanti aku ceritakan kisah jean dan skirt amat bermakna dalam kehidupan aku. Tido dulu weh, esok kerja..ke..kerja nak buat kat rumah je nih?(Kerja ikut mood sebab Dr.Kadir suruh buat kat rumah...asal kan siap..tak kiralah buat kat mana).

Bersambung kembali.
Jam 7.58 am, Selasa.
Apa yang dah aku buat pagi ni yerk?
Bangun
Solat Subuh
Mengaji
Makan nasi putih + ayam kicap dengan kawan aku Yati = Sengaja makan pagi untuk diet
Tengahari nak elak makan, biar perut bekerja pagi-pagi.
Makan 2 kali sehari je = Pagi-pagi then, sebelum pukul 8 malam.
InsyAllah, boleh slim kan badan.
Teheheheheheeee
Basuh pinggan, kuali kat dapur tuh...
Babaiii kat kawan yang nak pergi kerja..
Tutup pintu
(Hahaha..perlu terang sampai gitu ker?Celaka kau syaitan menghasut!)

Sekarang sudah dapat masak duk rumah sewa yang lama. Best bagi yang gila masak!
T_________T

Eh, apa merepek ni?
Direct to the point okeh, nak cakap pasal seluar jeans dan Skirt kan?

.

.

.

.

Sebenarnya, aku ni tak ada sehelai pun seluar jeans.
Aderhh!Malu!

Last aku pakai jeans, dan bertaubat tak nak pakai ialah last aku tingkatan 5.
Masa umo 17 tahun last kiranya pakai dan ada.
Selamat kaum kerabat jeans sebab aku tak curi seluar dia. Hehe
Maknanya dah 8 tahun aku tak pakai.
Aku ada prinsip-prinsip tertentu.
Nak pakai fikir banyak kali. Entahlahhh..
Padahal seluar jeans tu namanya pada kain jer..Macam mana nak pergi oversea nih..hehe..
Kat sana sure pakailah jeans, sebab cuacanya mcm tu.
So, aku pakai apa?

Aku suka pakai skirt lahh!!!
Ayu gitew.
Korok mung..haha! (Ayat klasik)


Sebenarnya, terhingin juga pakai jeans, tapi aku banyak alasan. Buat masa sekarang aku survey di kedai dan sentiasa batalkan niat untuk pakai.
Kawan aku cakap, baik jangan beli, takut tak pakai.
Buat masa ni aku duk pakai seluar mcm kain crocodile tu...yang pasti bukan seluar buaya yerk dan seluar slack.

Nenek aku cakap.,
Dia pantang kalau tengok aku pakai seluar T-Track apa-apa seluar pun.
Kalau aku balik kat Thailand tuh, kain sarung je la duk dalam rumah dan skirt sahaja.
Membebel aja..termasuk mami aku.
Kalau tengok aku pakai sluar Track dia cakap tak sesuuwaaii..macam kartun jer..maybe sebab aku dah macam gedempol kot..hahaha

Baiklah, sebenarnya, aku susah nak cari seluar jeans..ketat kat paha dan buntut
Kat pinggan pulak boleh masuk dua orang, payah nak cari..
Buat masa sekarang tengok lah dulu.
Tengah berfikir-fikir dahulu, sebab nanti pakai tertonggeng-tonggeng pulak aku jalan..baju kena labuh..hurmm...

Think
Think AND Think


Sekian

Yang Benar
Minah Skirt
hehe

2 comments:

mashimaro comel said...

akak pakai jeans. hehe... teringin gak nak pakai skirt, tapi skirt pun susah nak cari saiz. jeans pun? kena cari jeans lelaki pinggang 40. haha... besor gedabak. bukannya pinggang besor sangat.. masalahnyer peha dan pinggul (mmg tu masalah utama akak kalo nak cari pakaian).

jadi pilih jeans pinggang besar. (tentu peha pun muat kan?). kalo longgar kat pinggang.. pakai tali pinggang.

abis cerita.

btw, kat oversea mmg kena pakai jeans, sbb cuaca sejuk sangat. boleh pakai skirt, tapi kena pakai kain dalam yang agak tebal. jadi, daripada pakai berlapis2.. baik pakai jeans.

kat oversea pun kena pakai baju ketat supaya haba badan tak cepat bebas. pakai baju ketat kat dalam, kat luar pakai coat. jadi tak nampak sangatlah bentuk tubuh badan.

kat negara panas boleh la nak pakai longgar dan pakai kain. kalo negara sejuk... nanti menggigil tak tentu pasal.

hehe.

AFITI said...

kak, td pun sy g kdai jgk..huhu..sj survey2..survey dlu..beli nyA tak..g try punya try..payah nak cari..jeans lelaki saiz 33 baru muat ngn sy..tapi kat pinggan tu terjulur keluar..huhuuh..

36,28,42..hahah..cutting xbleh blah...!!!
nasib baik xderk lelaki kt blog nih..kita dua jer..huhu..

kak,slmt smbung pgjian..ur d best!msti smbung lg best kaunseling kt um tu kan..